Gençlere AB destekli dijital katkı
İZMİR Yaşar Üniversitesi, AB Erasmus+ Projesi DiGi Youth ile dijital çağda gençlik çalışanlarına katkı sağlayacak. Proje kapsamında hazırlanan DiGi Youth Ortak Çalışma Alanı 'digi-youth.com' sitesi erişime açılırken yine gençlik çalışanlarına katkı sağlayacak Dijital Gençlik Çalışmaları ve Medya kılavuzları ile DiGi Youth Simülasyon Oyunu da site üzerinden sunulmaya başlandı.
Yaşar Üniversitesi'nin, Slovakya, Bulgaristan ve Yunanistan'dan sivil toplum kuruluşlarıyla beraber yürüttüğü, AB Erasmus+ stratejik ortaklık projesi DiGi Youth kapsamında, dijital çağda gençlik çalışmalarını desteklemek ve kolaylaştırmak için DiGi Youth Dijital Gençlik Çalışmaları Kılavuzu ve DiGi Youth Medya Kılavuzu hazırlandı. Türkçe ve İngilizce, Slovence, Yunanca ve Bulgarca olmak üzere toplam 5 dilde hazırlanan ve ücretsiz olarak erişilebilen kılavuzlar, DiGi Youth Ortak Çalışma Alanı'nda (digi-youth.com ) yayınlandı. Proje kapsamında hazırlanan Dijital Gençlik Çalışmaları Kılavuzu, dijital çağda gençlik çalışanlarını destekleyebilecek temel konuları, hem teorik hem de uygulamalı biçimde ele alırken Medya Kılavuzu ise dijital çalışmalar yürüten gençlik çalışanlarının kullanabilecekleri araç ve yaklaşımlara odaklanıyor. Yine digi-youth.com üzerinden erişime açılan DiGi Youth Simülasyon Oyunu ise gençlik çalışanlarının sıkça karşılaştıkları durumların ve zorlukların simüle edildiği bir alan olarak tasarlandı. Gençlik çalışanları, DiGi Youth Simülasyon Oyunu ile dijital becerilerini kullanarak, simülasyon içinde kendilerini deneyebilecek.
DİJİTAL MEDYA KILAVUZU
Yaşar Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Levent Kandiller, Yayınladığımız kılavuzlardan biri, dijital medya ve dijital araçların kullanımı üzerine hazırladığımız DiGi Youth Medya Kılavuzu. Bu kılavuz, dijital medya alanındaki teori ve yeni yaklaşımların yanında pratik önerileri de içeriyor. Özellikle dijital medya okuryazarlığı, dijital hikaye anlatıcılığı, dijital dünyada haklar, limitler ile nefret söylemi ve bilgi doğrulama konuları üzerine eğildik. DiGi Youth Dijital Gençlik Çalışmaları Kılavuzu ise 'Dijital çağda yükselen trendler, hızla değişen, hayatımıza yeni giren kavram ve araçlar ile gençlik çalışmalarını nasıl güncelleyebiliriz' sorusuna cevap bulmaya çalışıyor. Bu kılavuzda çatışma çözümü, etik, planlama ve organizasyon, kendini değerlendirme ve geliştirme gibi gençlik çalışmalarında sıkça kullanılan yöntemler, dijitalleşme bağlamında, teorik ve pratik açıdan analiz edildi. Bunun yanında dijital dünya ile hayatımıza giren siber zorbalık gibi yeni kavramlar da gençlik çalışmaları için ele alındı dedi.
Endüstri Mühendisliği Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Effi Staiou ise DiGi Youth Simülasyon Oyunu hakkında şu bilgileri verdi:
DiGi Youth Simülasyon Oyunu'nu hazırlarken dört ülkeden gençlik çalışanlarının deneyimleri ışığında, yayınladığımız iki kılavuzunu baz aldık. Gençlik çalışmalarında sıkça karşılaştıkları 20 farklı durumu simüle ettiğimiz bu oyunlaştırılmış deneyim, gençlik çalışanlarının dijital becerilerini uygulayarak geliştirmelerine olanak veriyor.